Thursday, April 04, 2013

Day 2 : Disneyland Hong Kong, Kami Datang.........

 Day 1: Part 1
Waktu yang ditunggu-tunggu....hari ni agendanya adalah Disneyland...so pagi-pagi dah bangun untuk siapkan sarapan.....aku buat nasgera Nasi lemak....at the same time, aku siap-siapkan makanan yang aku boleh nak seludup. makanan... Kat Disneyland nie, dorang check ketat skit.. kalau jumpa makanan, dia suruh buang or makan kat situ...

Since aku bawa budak-baudak.. kena la bawa makanan lebih skit.. tambah-tambah sejuk-sejuk nie...so yang aku seludup dalah bun ,roti, biskut. Aku letak dalam poket budak-budak tu,dalam pampers, Actually aku seludup jugak maggi ayam.... aku letak dalam termos. kemudian bawa air panas... petang-petang boleh makan.. so bila dia tanya apa kat dalam... cakap jer baby food.

Al-kisah.. sebelum ke Disneyland, kami bergambar dulu keliling hotel....Ok.. unutk ke Disneyland dari Hollywood Hotel ni, ada 2 cara : 1. Naik shuttle bus, 2. Jalan Kaki ( kalau gigih la.. tak lama.. dalam 30 minit)... so kami pilih option 1... Naik bas.. heheheh.. frequency bas dalam 10 minit sekali..dan hanya ambik masa dalam 10 minit.....Kita layan dulu gambar kat kawasan hotel

Belakang Hotel



Taraaaa...dah sampai...Hong Kong Disneyland.. Better check dulu apa yang nak tengok kat sini... especially bila waktu Show time dia... ada beberapa yang must kita tengok.. so kena ikut jadual dia...


Ni dah masuk dalam Disneyland......masuk jer.. dah ramai orang beratur nak ambik gambar dengan Mickey Mouse & Minnie Mouse...sebab terlalu panjang..so kami tak sanggup nak beratur.. di tambah pulak.. Arif duk meregek..sebab mengantuk...takpa.. kita layan jer.... 1st yang kami pie main adalah it;s small world... antara MUST masuk kat Disneyland nie......kemuadian Golden Mickey Show. Nie pun MUST... tapi kitaorang salah masuk session... sekali masuk bahasa mandarin punya... heheheh... nasib baik la ada TV kecik tulis subtitle bahasa English... tapi memang best la ....Kami ikut pusingan camni...Main Street USA--> Fantancy Land--> Toy Story Land--> Adventure Land ( untuk makan jer)--> Tomorrow Land.--> Depan sleeping Beauty Castle ( untuk tengok bunga api).. yang lain esoknya pulak...


tempat wajib nie.. ambik gambar

depan Sleeping Beauty Castle

Dengan Princess Aurora dengan Snow White


It's small World

Makan Ice Cream.. mahai ooo..
Golden Mickey Show bahasa Cina

Pluto


Dengan Pooh

Minnie Mouse

Naik tren.. keliling Disneyland
Kita sambung part 2 pulak nanti......

No comments: