Monday, May 26, 2014

The journey Spring@ Korea

Part 1: Day 1

Pukul 4 pagi kami dah bersiap siap tunggu teksi. . Luckily ada kawan opis yang bawa teksi .. so dia datang jemput kat rumah. .. .( waktu ni jiwang skit. . Sebab nak tinggalkan budak budak tu. ..). flight departure 8 pagi. .. so kena check in  pukul 6 pagi. ....Kami sampai airport dalam pukul 5+.... sampai jer terus check security. .. gate dah buka untuk check in. ... settle check in. .. solat subuh n breakfast. ...
Lepas breakfast. . Terus ke boarding gate. ..q quite panjang. .. even early in the morning. ..

Ready for boarding

Dream come true.. Korea

Isi Form

Alhamdulillah. . Flight as schedule. ... and it take 6 hours 20 minit...sepanjang perjalanan. .. weather is Ok. ...turbulence adalah skit skit. ....
Kami sampai di Incheon  dalam pukul 3 ptg.... suhu di Seoul dalam 10°c... Korea 1 hour ahead from Malaysia. ..mmmm.. kita orang kena cepat cepat setel arriving process  since. . Kami ambil next flight ke Jeju pulak. . Next Fight pukul 7.50 pm.
Untuk ke jeju. ... airport nya adalah Gimpo. .. It's take dalam 45 minit form Incheon. .... senang saja nak pie sini. .. Sebab tren kat bawah airport saja. ...kita ambil AREX dan turun di Gimpo. ... AREX ni ada 2 jenis. . Express n henti henti. . Untuk ke gimpo. .kena ambil yang henti henti. ...

Station to Gimpo

Sampai ke gimpo. . Cadangannya nak Check in dulu. .. so. . Kami trrus ke kaunter. ... Kami ambil Easter Jet. .. ala ala air Asia juga. ..tup tup. . Bila nak Check in. . Staff tu cakap flight kami delay. .. and Kami boleh tukar flight. .. Next flight ada lah 6.45..and Masa tu ada 6.30 pm. .aku tanya. . Boleh ker naik flight yang 6.45 tu? Dan staf tu kata boleh. .. apa lagi. . Cam ribut kami. ... security checking sangat detail. . Maybe Sebab South Korea sebelah North Korea. .. elok Kami naik je flight. . Truss pramugari tutup pintu. .. pilot trrus jalan. .. hebat hebat. ... hihihihi

Flight ke Jeju ambil masa dalam 45 minit. ... kejap jer. .. even sekejap. .. dia bagi air oren as refreshment. ... Since rush rush tadi. . Hubby belum sempat sembahyang. ... so dia sembahyang dalam flight je. ..

Eastar Jet & Awek Korea

Sampai Jeju dah gelap. ... Oleh kerana tak mau ambil kereta awal sangat. . So kami lengahkan .. setel kan booking flight untuk balik ke seoul. .n dinner. .. makan Maggie  cup jer. . Air panas ada kat airport. .. Sempat hang out dgn budak budak dulu. .sebab internet kat airport laju. ...

Selepas habis makan. . Semua baru gerak ambik kereta. .. Kami kena pergi ke kaunter KT kumpo... Syarikat ni quite famous for traveller yang nak sewa kereta. .. GPS dalam bahasa English very hot. . So Kena book awal. . If tak dapat yang bahasa Korea. . Hihihihi. ...
Our Car @ Elantra

Selepas ke kaunter. . Kami dibawa dgn bas ke tempat kereta. .... Masa ni dah siap berdebar.... hihihihi. ..
Jarak airport ke opis simpan ke Hotel 3 km jer.. tapi aku rasa cam lama... & awal awal tu salah masuk simpang la.. sebab GPS lambat bagi signal.....Opss.. Lupa.. kami Stay di December Hotel
 Sampai jer hotel, terus check... rehat & tidur... esok itinerary sangat padat.. so kena simpan energy untuk esok....