Saturday, May 13, 2006

3 May 2006 (Jodoh Pertemuan....Ajal Maut ditangan Allah....)

Hari ini.. kira-kira 3 tahun yang lepas, aku selamat diijabkabulkan dengan suamiku......dalam suasana yang amat meriah.....dengan penuh gelak tawa.....

Hari nie jugak pakcik kesayangan keluarga aku kembali ke rahmatulah...........Al-Fatihah.......
sayu...sedih...pilu...sebak....tidak dapat aku bayangkan perasaan aku.....seluruh ahli keluarga menangisi pemergiannya.....hanya tangisan yang mengalir.. untuk melahirkan rasa kesedihan....

Masih terdengar-dengar lagi raungan dan tangisan sepupuku talkala aku memberitakan berita itu.......
Masih terbayang-bayang betapa longlainyer makcikku dikala itu apabila diberitakan berita itu........
Masih terlihat-lihat wajah bersihnya seolah-olah tersenyum talkala jenazah hendak diusung ke makam.......
Masih teringat-ingat budi yang ditaburkan ketika hayatnya........
Masih imbas-imbas kenangan kami sekeluarga bersamanya............
Semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya....

Al-fatihah

No comments: